تبلیغات در اینترنت | بهترین روش‌های تبلیغات در گوگل

تبلیغات در اینترنت | بهترین روش‌های تبلیغات در گوگل

 

تبلیغات یک اصل مهم برای هر کسب و کاری است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که هزینه کردن برای تبلیغات بی مورد است و هیچ تاثیری نخواهد داشت. در حالی که تبلیغات در فروش و گسترش کسب و کار به صورت بسیار قابل توجهی تاثیر گذار است. این را می‌توان از نتایج کارهایی که با تبلیغات همراه بوده‌اند فهمید. تبلیغات نه تنها منجر به جذب مشتریان جدید می‌شود, بلکه مشتریان پیشین شما را به کسب و کار شما وفادار می‌کند. نبود تبلیغات برای کسب و کارها ضربه بزرگی خواهد زد. تبلیغات بدون هدف و بی برنامه نیز تاثیر چندانی نخواهند داشت. در حال حاضر یکی از روش‌های تبلیغات بسیار موثر تبلیغات در اینترنت است. این نوع تبلیغات به علت همه گیر بودن استفاده از اینترنت تاثیر قابل توجهی نسبت به دیگر روش‌های تبلیغات دارد.

تبلیغات در اینترنت چیست؟

به تمامی تبلیغاتی که در فضای اینترنت مانند وب سایت‌ها, اپلیکیشن‌ها, شبکه‌های اجتماعی و ... انجام می‌شود که برای دسترسی به این‌ها به اینترنت نیاز داریم تبلیغات اینترنتی گفته می‌شود. این نوع بازاریابی در حال حاضر در بین تمامی روش‌های موجود برای این کار بسیار محبوب است و توسط افراد و کسب و کارهای زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین تاثیر گذاری این نوع بازاریابی نیز بیشتر است.

از دیگر دلایلی که برای استفاده از تبلیغات آنلاین وجود دارد هزینه مناسب آن به نسبت دیگر روش‌ها است. به عنوان مثال استفاده از بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر یا تبلیغات در تلوزیون به علت هزینه بالا برای هر کسی امکان پذیر نیست. این باعث می‌شد که مثلا کسب و کارهای نو پا نتوانند از تبلیغات استفاده کنند و از مزایای آن بی بهره بمانند. اما روش تبلیغات در اینترنت با هزینه‌های کمی امکان تبلیغ و دیده شدن کسب و کارها را برای همه فراهم می‌کند که توسط کاربران نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

تبلیغات چه سبک‌هایی دارد؟

  • تبلیغات آگاهی دهنده که برای معرفی محصولات و یا خدمات شما برای کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • تبلیغات یادآوری کننده برای زمانی استفاده می‌شود که بخواهید برند, کسب و کار, محصول و ... را در ذهن کاربران یادآوری کنید که نوع بسیار مهمی از تبلیغات است.
  • تبلیغات محیطی که شامل تبلیغاتی مانند بنرها و بروشورهای تبلیغاتی, تلوزیون‌ها و ... می‌شود.
  • تبلیغات اینترنتی که با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از اینترنت بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. این روش به علت داشتن کاربران زیاد در این فضا بازخورد بسیار خوبی داشته است.

مزایای تبلیغات اینترنتی

  • دسترسی به حجم گسترده‌ای از کاربران
  • امکان تبلیغات هدفمند
  • توجه بیشتر کاربران به این نوع تبلیغات
  • هزینه مناسب نسبت به دیگر روش‌های تبلیغ
  • تعامل مستقیم با کاربران

انواع تبلیغات در اینترنت

تبلیغات آنلاین انواع مختلفی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بازاریابی موتورهای جستجو

تبلیغات در موتورهای جستجو یا SEM یکی از روش‌های پر کاربرد در این زمینه است. تبلیغات گوگل باعث می‌شود که در گوگل جایگاه خوبی به صورت موقتی و با پرداخت هزینه داشته باشید و در مدت زمان کوتاهی ورودی زیادی دریافت کنید. پرداخت هزینه نیز به این صورت است که شما حساب کاربری خود را شارژ می‌کنید و بالافاصله وب سایت شما در عبارت کلیدی مورد نظر به صفحه اول گوگل می‌آید. سپس در ازای هر کلیک مبلغ معینی از آن کاسته می‌شود. برای استفاده از ذاین روش برای تبلیغات باید اولا عبارات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید و با توجه به قیمت دلار بررسی‌های لازم را انجام دهید. این را در نظر بگیرید که همه ورودی‌های شما الزاما به معنی فروش نیست. پس هزینه‌ای که برای این کار پرداخت می‌کنید باید به صرفه باشد.

سئو سازی سایت

همانطور که اشاره شد روش تبلیغات در موتورهای جستجو ممکن است که اصلا به صرفه نباشد مخصوصا برای کسب و کارهای نو پا. اما راه درست و اصولی رسیدن به صفحه اول و نتایج ابتدایی گوگل, سئو کردن وب سایت است. این کار کمی به زمان طولانی تری نیاز دارد و ممکن است برای انجام این کار به صورت اصولی نیاز به یک سئو کار ماهر داشته باشید که این نیز هزینه بر است. اما سود حاصل از نتیجه این کار چند برابر هزینه‌ای است که برایش انجام می‌دهید.

وب سایتی که سئو نباشد و در نتایج ابتدایی گوگل ظاهر نشود ورودی نخواهد داشت. به این دلیل که نمی‌تواند محصولات و یا خدمات خود را به سادگی در دسترس کاربران قرار دهد, پس از وب سایت‌های رقیب همیشه عقب خواهد ماند. در نتیجه فروش و کسب درآمد از آن وب سایت نیز ممکن نیست. اگر از ابتدای کار طراحی وب سایت اصول سئو را رعایت کنید روند این کار ساده‌تر پیش می‌رود و زودتر به نتیجه دلخواه خود یعنی صفحه اول گوگل خواهید رسید.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر بسیار پر طرفدار هستند. افراد بسیاری روزانه زمان زیادی را در فضای مجازی صرف می‌کنند که این خود نشان دهنده محبوبیت این فضا است. این موضوع باعث شده که تبلیغات در این فضا نیز تاثیر گذاری بالایی داشته باشد و کسب و کارهای بسیاری از پتانسیل موجود در این فضا در جهت تبلیغات بهره ببرند. مزیتی که در تبلیغات در اینترنت به این روش وجود دارد امکان انتخاب مخاطبان به صورت هدفمند است. این باعث می‌شود که افراد بیشتری که با نوع کسب و کار شما مرتبط هستند مخاطب تبلیغات شما باشند تا احتمال فروش نیز بیشتر شود.

رپرتاژ آگهی

روش رپورتاژ آگهی می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در افزایش میزان بازدید و فروش در وب سایت شما داشته باشد. به این صورت است که یک مقاله درباره معرفی محصول و یا کسب و کار شما در یک وب سایت قرار می‌گیرد و در همان مقاله به سایت شما لینک داده می‌شود. این روش همچنین روی بهینه سازی وب سایت شما نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت.

تبلیغات ایمیلی

همانطور که می‌دانید این روش بازاریابی در حال حاضر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش محصولات و یا خدمات شما از طریق ارسال ایمیل به کاربران معرفی می‌شود. در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از این روش حتما ارسال ایمیل برای افرادی انجام گیرد که علاقمند به کسب و کار شما هستند. از سرویس‌های مشهور در ایمیل مارکتینگ نیز می‌توان به MailChimp ,mailerlite و ... اشاره کرد.

تبلیغات بنری

احتمالا همه شما با تبلیغات بنری در وب سایت‌های مختلف مواجه شده اید. در تبلیغات بنری یک بنر که معرف محصول و یا خدمات وب سایت‌ شما است در وب سایت دیگری قرار می‌گیرد.  این بنر می‌تواند در اندازه‌های مختلفی باشد و یا در بخش‌های مختلف سایت قرار بگیرد. قیمت این کار برای هر بنر ممکن است به نسبت اندازه و یا محل قرار گیری متفاوت باشد و معمولا به صورت کلیکی (CPC) یا به ازای هر هزار نمایش (CPM) محاسبه می‌شود.

تبلیغات همسان

تبلیغات همسان یا Native بسیار مشابه تبلیغات بنری در وب سایت‌ها است با این تفاوت که در این روش, بنر تبلیغات بعد از یک مقاله مرتبط قرار داده می‌شود. این ویژگی در این نوع از تبلیغات نرخ کلیک را بالاتر می‌برد. پیشنهاد می‌شود که برای تبلیغات خود یک لندینگ پیج مناسب طراحی کنید تا پس از این که کاربران بر روی تبلیغ کلیک می‌کنند به سایت شما جذب شوند.

 

 

گام‌هایی که در رونیکا برمی‌داریم:

  • تحلیل و آنالیز وب سایت 
  • بررسی رقبا و سنجش عملکرد کسب و کار شما
  • بررسی امکانات مورد نیاز کسب و کار
  • طراحی و کدنویسی انعطاف پذیر نسبت به تغییرات مورد نیاز شما
  •  مشاوره در خصوص خرید هاست و دامنه
  • ارائه گواهینامه امنیت سایت
  • طراح منحصر به فرد و قالب اختصاصی
  •                بهینه سازی وب سایت
  • تولید محتوا

 اگر می‌خواهید در نتایج گوگل بدرخشید گام‌های درست بردارید. برای دریافت نقشه راه کسب و کار اینترنتی با مشاوران رونیکا تماس بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *