در حال حاضر شبکههای اجتماعی محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم دارند. این موضوع باعث شده که بسیاری از کسب و کارهای از این بستر در جهت رونق کسب و کار خود استفاده نمایند. همچنین افراد بسیاری هستند که تنها راه درآمدشان از طریق همین شبکههای اجتماعی میباشد و مکان فیزیکی برای فروش محصولات و یا خدمات خود ندارند. یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در حال حاضر اینستاگرام است که با استفاده از آن میتوانید کاربران و مشتریان بسیاری را جذب کنید. اما شرط داشتن دنیال کننده زیاد در این شبکه اجتماعی این است که راه و روش تولید محتوا اینستاگرام را بدانید و به بهترین شکل این کار را انجام دهید.
شبکه اجتماعی اینستاگرام
اینستاگرام به این دلیل که کاربران بسیار زیادی در ایران و سراسر دنیا دارد بستر بسیار مناسبی برای تبلیغات و حتی فروش میباشد. بسیاری از کسب و کارها از پتانسیل موجود در این شبکه اجتماعی استفاده کرده و صفحه مخصوص برای کسب و کار خود در آن راه اندازی کردهاند که در آن محصولات و یا خدمات خود را معرفی کرده و به فروش میرسانند. اما برای این کار لازم است که یک صفحه حرفهای و مفید از نظر تولید محتوا داشته باشید تا بتوانید کاربران زیادی را جذب کنید.
شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام باعث معرفی بیشتر دیگر کسب و کارها و حتی ایجاد مشاغل جدید شدهاند. همانطور که میدانید افراد بسیاری در اینستاگرام به عنوان بلاگر فعالیت میکنند. بلاگرها زمینه فعالیتشان با یکدیگر متفاوت است. هر یک از بلاگرها باید در زمینه فعالیت خود محتواهای مفید و حرفهای تولید کنند تا دنبال کنندگلن بیشتری داشته باشند. در صورتی که بلاگر یا یک پیج کاری در اینستاگرام و یا هر نوع فعالیت دیگر در آن به تولید محتوای خود اهمیت ندهد و برای جذابیت و سودمند بودن بیشتر محتوا اینستاگرام وقت و هزینه صرف نکنند هرگز به نتیجه دلخواه نخواهند رسید.
تولید محتوا اینستاگرام
محتواهای یک صفحه شامل تصاویر‚ متن, ویدیو, پادکست, اینفوگرافیک و ... میشود که که باید به صورت جذاب و کاملا هدفمند در جهت افزایش مخاطب برای صفحه تولید شوند. استفاده از محتواهای تکراری و کپی شده نه تنها در جذب مخاطب چندانی برای شما ندارد بلکه اعتبار صفحه اینستاگرامی شما را نیز به طرز قابل توجهی پایین میآورد. در تولید محتوا برای صفحه اینستاگرامی خود تا جای ممکن از مطالب منحصر بفرد و بروز استفاده کنید و مطالعه زیادی داشته باشید و همچنین برای افزایش کیفیت آنها وقت و هزینه صرف کنید.
نکات مهم برای تولید محتوا در اینستاگرام
برای افزایش کیفیت محتواهای پیج اینستاگرام خود باید نکات مهمی را مد نظر قرار دهید. در غیر این صورت بازخورد مناسبی از کاربران دریافت نخواهید کرد. در ابتدای کار حتما برای انتشار پسهای صفحه یک استراتژی مشخص داشته باشید و مطابق آن مطالب را در صفحه اینستاگرامی قرار دهید. انجام این کار به صورت هدفمند سرعت شما را برای رسیدن به نتایج دلخواه بیشتر میکند. در ادامه به برخی از اصول مهم تولید محتوا اینستاگرام اشاره شده است.
محتوای مفید تولید کنید
در صورتی که در پیج اینستاگرامی خود محصولات و یا خدمات خود را معرفی میکنید به یاد داشته باشید که باید در بین آنها محتواهای مفید رایگان در اختیار کاربران قرار گیرد. این گونه مطالب در طولانی مدت منجر به اعتماد کاربران و افزایش اعتبار پیج و کسب و کار شما خواهد شد. محتواهای مفید رایگان میتواند شامل مطالب آموزشی در زمینه فعالیت خودتان باشد. کاربران شما مطمئنا به دنبال یادگیری و آموزش در زمینه فعالیت شما هستند. شما میتوانید از این موضوع به نفع کسب و کار خود بهره بگیرید و اعتماد آنها را نسبت به کسب و کار خود جلب کنید. این کار باعث میشود که آنها پس از مدتی به مشتری تبدیل شوند. وجود بیش از اندازه تبلیغات در پیجها کاربران را دلزده میکند. پس شما در این کار هرگز زیاده روی نکنید.
تولید محتواهای ارزشمند را در تولید محتوا در اینستاگرام فراموش نکنید. با توجه به کسب و کار خود راهی برای پیاده سازی این کار پیدا کنید و از خلاقیت خود بهره بگیرید. اگر برای این کار نسبت به رقبای خود خلاقانهتر عمل کنید‚ میتواند تاثیر زیادی در موفقیت شما داشته باشد.
برنامه زمانی مشخص داشته باشید
برای انتشار محتواهای ارزشمند در پیج برنامه زمانی داشته باشید و این کار را در بازههای زمانی مشخصی انجام دهید اما فاصله زمانی زیادی بین دو پست ارزشمند نباشد. در این پستها میتوانید تعامل بیشتری با کاربران داشته باشید و سوالات آنها را در بخش نظرات پاسخ دهید. از همان سوال های مطرح شده توسط کاربران نیز میتوانید برای تولید دیگر محتواهای خود بهره بگیرید. برای ارائه محتواهای ارزشمند میتوانید از تولید ویدیو, تصویر به همراه متن و ... به صورت حرفهای استفاده کنید.
برنامه زمانی شما برای پستهای ارزشمند میتواند بر اساس پستهای بعدی شما هدف گذاری شوند. به این معنی که با توجه به هدفی که دارید این برنامه ریزی را انجام دهید. به عنوان مثال در یک بازه زمانی قصد دارید محصولات یا خدمات جدید در پیج قرار دهید. میتوانید پیش از آن پستهایی را منتشر کنید که کاربر شما احساس نیاز به آن محصول یا خدمات را داشته باشد. یا این که هدف گذاری شما میتواند بر اساس معرفی برند شما به کاربران انجام گیرد.
پستها را جذاب و حرفهای طراحی کنید
اکثر صفحهها در اینستاگرام باید برای تهیه پستهای خود از عکسها استفاده کنند. به عنوان مثال پیجهایی که محصولی را عرضه میکنند باید تصاویر مختلف از محصولات خود در پیج قرار دهند. برای این کار سعی کنید که عکس برداری حرفهای داشته باشید. یک عکاس حرفهای دانش و تجهیزات لازم برای این کار دارد. برای داشتن ظاهر جذاب در پیج از تصاویر منحصر بفرد و با کبفبت و جذاب استفاده کنید.
میتوانید برای داشتن ظاهر یکدست و چشم نواز در پیج از تم رنگی خاص استفاده کنید و از یک قالب خاص با همان تم رنگی برای انتشار پستها استفاده کنید. طراحی لوگو مطابق تم رنگی مورد نظر به همراه قالب سفارشی برای پستها در پیج میتواند مانند امضای شما در هر پست باشد. انتشار پستهایی که به لحاظ گرافیکی جذاب طراحی شدهاند میتواند شانس بازدید آنها را چند برابر کند و منجر به ورود افراد به پیج شما شود. زمانی که کاربران پس از ورود به پیج شما با یک طراحی حرفهای و پستهای مفید مواجه شوند امکان این که آن صفحه را دنبال کنند بیشتر خواهد بود.
به یاد داشته باشید که شما به دنبال کاربران هدف هستید. یعنی کسانی که پس از مدتی تبدیل به مشتری شوند. پس منتظر افزایش ناگهانی دنبال کنندگان نباشید هر چند که ممکن است این اتفاق بیافتد. کاربران هدف با فعالیت حرفهای شما در دراز مدت با صفحه شما آشنا خواهند شد.
متن حرفهای بنویسید
برای نوشتن متن در اینستاگرام باید درباره موضوع مطالعه داشته باشید. اطلاعات درست, کامل و تا جای ممکن منحصر بفرد بنویسید. میتوانید برای جذب کاربر در ابتدای متن برای او سوال ایجاد کنید تا متن را تا انتها بخواند. داستان سرایی برای جذابیت بیشتر کپشنها میتواند شما را کمک کند. سعی کنید در نوشتن متن کاری کنید که کاربر با شما تعامل برقرار کند. تعامل بیشتر در پیج کاربران و دنبال کنندگان شما را وفادار خواهد کرد. برای ارتباط برقرار کردن با کاربران در متن باید خلاقیت به خرج بدهید. مثلا سوالی را در انتهای متن ایجاد کنید تا کاربران در بخش نظرات پاسخ دهند.
از هشتگها استفاده کنید
هشتگها راه رسیدن به محتوای مورد نظر را در اینستاگرام کوتاه کردهاند. هشتگ گذاری در اینستاگرام مانند جستجوی عبارات کلیدی در موتورهای جستجو است. همانطور که شما برای مشاهده مطالب مورد نظر خود در موتورهای جستجو عبارت کلیدی آن را جستجو میکنید, در اینستاگرام هم از هشتگ استفاده میکنید تا مطالب منتشر شده با آن هشتگ را مشاهده کنید. استفاده از هشتگ در پستها بازدید آنها را افزایش میدهد و در نتیجه افراد بیشتری با صفحه شما آشنا خواهند شد. شما در هر یک از پستهای اینستاگرام میتوانید تا ۳۰ هشتگ استفاده کنید. اما هرگز در این کار زیاده روی نکنید و نهایتا ۱۰ هشتگ استفاده کنید.
گامهایی که در رونیکا برمیداریم:
- تحلیل و آنالیز وب سایت
- بررسی رقبا و سنجش عملکرد کسب و کار شما
- بررسی امکانات مورد نیاز کسب و کار
- طراحی و کدنویسی انعطاف پذیر نسبت به تغییرات مورد نیاز شما
- مشاوره در خصوص خرید هاست و دامنه
- ارائه گواهینامه امنیت سایت
- طراح منحصر به فرد و قالب اختصاصی
- بهینه سازی وب سایت
- تولید محتوا
اگر میخواهید در نتایج گوگل بدرخشید گامهای درست بردارید. برای دریافت نقشه راه کسب و کار اینترنتی با مشاوران رونیکا تماس بگیرد.