تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد ؟ | آموزش تولید محتوا

تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد ؟ | آموزش تولید محتوا

 شما برای فعالیت در وب سایت, شبکه‌های اجتماعی, وبلاگ و ... باید تولید محتوای ارزشمد داشته باشید. بدون تولید محتوا با کیفیت در این بسترها نمی‌توانید فعالیت موفقیت آمیزی داشته باشید و نتایج دلخواه خود را کسب کنید. فعالیت شما در هر حوزه‌ای حاوی اطلاعات فراوانی است که می‌توانید با آموزش و اشتراک گذاری آن‌ها محتواهای مفیدی را انتشار دهید و در نتیجه کاربران بیشتری را جذب کنید. اما با رعایت نکات محتوا نویسی باید کیفیت محتواها و مطالب خود را افزایش داده تا بازخورد بهتری داشته باشید. اما تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد ؟

تولید محتوا چیست ؟

محتوا به صورت کلی به هر چیزی گفته می‌شود که یک مفهوم مشخص و قابل درک را به کاربران برساند. محتوا می‌تواند به صورت متن, تصویر, صدا و فیلم در جهت به اشتراک گذاری یک مطلب قابل درک ایجاد شود. به عنوان مثال مطالب خبری, مطالب آموزشی, کلیپ‌های طنز و ... برخی از انواع محتوا هستند. به یاد داشته باشید که در طراحی و راه اندازی وب سایت و یا استفاده از شبکه‌های مجازی هرگز داشتن ظاهر زیبا برای جذب کاربر به تنهایی کافی نسیت. حتی  اگر کابران وارد وب سایت شما شوند و با یک سایت بدون محتوا یا با محتواهای تکراری و کپی مواجه شوند که فقط زیبایی دارد مواجه شوند‚ اعتبار وب سایت شما به شدت کاهش پیدا می‌کند. از طرفی تولید محتوا های با کیفیت یکی از موارد مهم برای بهینه سازی وب سایت‌ها از نظر موتورهای جستجو به شمار می‌رود.

ایجاد و تولید محتوا های با کیفیت و ارزشمند حتی می‌تواند وجه تمایز شما با رقبا به حساب بیاید. شما به عنوان یک صاحب کسب و کار, صاحب شرکت و یا حتی شخصی که به دنبال معرفی خود یا برند خود به کاربران است باید از محتوا نویسی و تولید محتوا به نحو احسن در جهت جذب کاربر استفاده کنید. برای این کار انتخاب موضوع برای ارائه مطالب, رعایت نکات مهم در محتوا نویسی, تعیین استراتژی برای تولید محتوا و ... می‌تواند کیفیت کار شما را بالا ببرد.

تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد ؟

در حال حاضر با رایج شدن اینترنت, استفاده از شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها بسیار افزایش پیدا کرده است. صاحبان کسب و کارها برای جذب مشتری به راه اندازی وب سایت و استفاده از شبکه‌های مجازی برای کسب و کار خود روی آورده اند. این موضوع باعث شده که بتوانند با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنند و مشتریان بیشتری را جذب کنند. اما برای کسب موفقیت در این زمینه باید راه و روش تولید محتوا را بدانید و در نظر داشته باشید که متناسب با بستر مورد نظر تولید محتوا کنید.

جذب کاربر و جلب اعتماد آن‌ها

می‌توان گفت که تولید محتوا تنها راه شما برای ارتباط برقرار کردن با کاربران هدف و افزایش بازدید است. کاربران هدف شما باید ابتدا با کسب و کار شما آشنایی پیدا کرده و میزان قابلیت اطمینان شما را بدانند تا بتوانند به عنوان مشتری به شما اعتماد کنند. اما چطور می‌توان اعتماد آن‌ها را جلب کرد؟ با تولید محتوا مفید. ایجاد و انتشار محتواهای ارزشمند و حرفه‌ای کسب و کار شما را بیشتر به کاربران نمایش می‌دهد و این موجب جلب اعتماد کاربران و جذب مشتری در طولانی مدت خواهد شد.

تولید محتوا تنها ابزاری است که در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی برای افزایش مشتری در دست شماست. نحوه استفاده شما از این ابزار بسیار تعیین کننده است. هر چه محتوای با کیفیت تری تولید کنید مطمئنا فروش شما افزایش پیدا خواهد کرد. فروش حاصل جلب اعتماد کاربران است که با تولید محتوای ارزشمند و مفید حاصل می‌شود.

بازاریابی محتوایی

در بازاریابی محتوایی شما با تولید و به اشتراک گذاری محتواهای با کیفیت برای استفاده کاربران‚ اقدام به قانع کردن مشتری جهت انجام خرید و استفاده از محصولات و خدمات وب سایت می‌کنید. همانطور که اشاره شد در این محتواهای رایگان باید مطالب سودمندی قرار دهید تا به آن‌ها نشان دهید که برایشان ارزش و اهمیت قائلید. اگر دقت کرده باشید امروزه کمتر کسی به تبلیغاتی از نوع بنر و یا متن‌های تبلیغاتی و امثال این‌ها توجه می‌کند. مردم به چیزی توجه می‌کنند که برایشان جذاب باشد که البته ممکن است آن چیز تبلیغات باشد. محتواهای جذاب و مفید امروزه از بسیاری از روش‌های تبلیغاتی دیگر پر بازده‌تر ظاهر شده است. صرف هزینه و زمان برای Content Marketing یا همان بازاریابی محتوایی می‌تواند نتیجه دلخواه شما را زودتر عایدتان کند.

فرصتی برای لینک سازی

یکی از مزایای محتواها ایجاد لینک سازی است. همانطور که می‌دانید لینک سازی یکی ازفاکتورهای مهم برای افزایش سئو وب سایت‌ها است. با این کار, کاربران می‌توانند بین محتواهای وب سایت شما گردش کنند که این در معرفی سایت و برند سازی بسیار تاثیر گذار است.

نکات تولید و انتشارمحتوا با کیفیت

همانطور که اشاره شد محتوا می‌تواند از نوع متن, صدا, عکس و ویدیو باشد. در هر یک از انواع محتوا شما می‌توانید برای جذابیت بیشتر خلاقیت به خرج بدهید و در زمینه کاری خود منحصر بفرد باشید. ایجاد اینفوگرافیک, پادکست, کتاب الکترونیکی, ویدیو با جذابیت‌های خاص خودش و ... می‌تواند شما به افراد بیشتری معرفی کند. به یاد داشته باشید که افراد برای بهره بردن از محتواها با هم متفاوتند. برخی بشتر به ویدیو‌ها توجه می‌کنن برخی به اینفو گرافیک و یا به محتوهای متنی. سعی کنید در انواع مختلف تولید محتوا را داشته باشید.

  • در شبکه‌‌های اجتماعی متناسب با آن شبکه تولید محتوا انجام گیرد. با توجه به نکاتی که در آن شبکه کاربران را جذب می‌کند.
  • از عناوین جذاب برای محتواهای خود استفاده کنید.
  • نکات مربوط به سئو را در محتواهای متنی رعایت کنید. مانند عناوین, عبارات کلیدی و ...
  • در مقالات خود از لینک سازی استفاده کنید.
  • قبل از تولید محتوا تحقیق کنید و محتوای جامع و با کیفیتی را در اختیار کاربران قرار دهید.
  • ایده‌های جدید و خاص برای تولید محتوا ارائه آن داشته باشید. برای این کار تحلیل بازار و نیازهای کاربران را در نظر بگیرید.
  • برای هر محتوا عبارت کلیدی خاصی را مد نظر بگیرید. با توجه به نیاز کابران عبارات کلیدی را انتخاب کنید. این کار برای حفظ انسجام محتوا نیز مفید خواهد بود.
  • از تصاویر با کیفیت و مناسب استفاده کنید.
  • یک استراتژی برای محتواها ایجاد کنید و هدف خود را از تولید محتوا مشخص کنید. می‌توانید این کار را با در نظر گرفتن عملکرد رقبا و تحلیل بازار انجام دهید.
  • بروزرسانی محتواها را در برنامه کاری خود قرار دهید.

 

گام‌هایی که در رونیکا برمی‌داریم:

  • تحلیل و آنالیز وب سایت 
  • بررسی رقبا و سنجش عملکرد کسب و کار شما
  • بررسی امکانات مورد نیاز کسب و کار
  • طراحی و کدنویسی انعطاف پذیر نسبت به تغییرات مورد نیاز شما
  •  مشاوره در خصوص خرید هاست و دامنه
  • ارائه گواهینامه امنیت سایت
  • طراح منحصر به فرد و قالب اختصاصی
  •                بهینه سازی وب سایت
  • تولید محتوا

 اگر می‌خواهید در نتایج گوگل بدرخشید گام‌های درست بردارید. برای دریافت نقشه راه کسب و کار اینترنتی با مشاوران رونیکا تماس بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *