سئو سایت فروشگاهی | بهینه سازی فروشگاه اینترنتی

سئو سایت فروشگاهی | بهینه سازی فروشگاه اینترنتی

شما به عنوان صاحب یک کسب و کار و فروشگاه اینترنتی باید درباره بهینه سازی وب سایت و ضرورت سئو برای سایت اطلاعات زیادی داشته باشید. بهینه سازی سایت مخصوصا در وب سایت‌های فروشگاهی یکی از موراد بسیار تاثیر گذار در فروش و جذب کاربر است و یکی از ضروریات یک فروشگاه اینترنتی به حساب می‌آید. با توجه به آماری که در وب سایت semrush منتشر شد, تقریبا ۳۷ تا ۴۰ درصد از ترافیک وب سایت‌های فروشگاهی از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل می‌باشد. پیاده سازی سئو سایت فروشگاهی می‌تواند وب سایت شما را در نتایج گوگل به صفحه اول و رتبه‌های ابتدایی رسانده و در نتیجه منجر به افزایش بازدید و فروش شود.

سئو سایت فروشگاهی

موارد ابتدایی در نتایج گوگل بیشترین نرخ کلیک را دارند. حضور در این نتایج سود بسیار فراوانی برای فروشگاه‌های اینترنتی دارد و البته رسیدن به آن‌ها نیز زحمت و زمان زیادی را می‌طلبد. بسیاری از صاحبان وب سایت‌ها متاسفانه به اشتباه فکر می‌کنند که صرف هزینه و زمان برای بهبود سئو وب سایت تاثیری در فروش و یا بازدید نداشته و در نتیجه برای بهینه سازی وب سایت خود کاری نمی‌کنند. ولی باید بدانید که این کار یک سرمایه گذاری است که در آینده سود بسیاری را نصیب شما خواهد کرد. علاوه بر این, حضور در نتایج ابتدایی گوگل بهترین و پر بازده‌ترین روش برای بازاریابی نیز به حساب می‌آید.

همانطور که اشاره شد بهینه سازی وب سایت نیاز به زمان و زحمت زیادی دارد. اما اگر سئو وب سایت شما به صورت اصولی و بر اساس یک برنامه مدون پیاده سازی نشود ممکن است به سایت شما ضربه بزند. این کار نیازمند تخصص است و توسط سئو کار اجرا می‌شود. سئو کار در ابتدای کار وب سایت شما را بررسی کرده و پس از نیاز سنجی سایت یک استراتژی برای آن در نظر می‌گیرد. سئو فروشگاه اینترنتی اصول و قوانینی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

انواع بهینه سازی سایت

بهینه سازی وب سایت‌ به سه بخش کلی تقسیم بندی می‌شود. سئو تکنیکال, سئو داخلی و سئو خارجی که شما برای افزایش رتبه وب سایت می‌توانید در این بخش‌ها فعالیت کنید. به یاد داشته باشید که بهبود همه مواردی که ادامه شرح می‌دهیم منجر به بهبود سئو سایت شما می‌شود و یکی به تنهایی کافی نیست.

  • سئو داخلی: سئو داخلی وب سایت مواردی از بهینه سازی وب سایت را شامل می‌شود که در داخل سایت پیاده می‌شود. مانند تولید محتوای مفید‚ لینک سازی داخلی‚ شناسایی عبارات کلیدی ارزشمند مرتبط با موضوع وب سایت و ... .
  • سئو خارجی: سئو خارجی وب سایت به مواردی از بهینه سازی وب سایت گفته می‌شود که خارج از وب سایت انجام می‌گیرد. مانند لینک سازی خارجی‚ خرید بک لینک‚ شبکه‌های اجتماعی‚ خرید رپورتاژ آگهی‚ فروم و انجمن‌ها و ... .
  • سئو تکنیکال: سئو تکنیکال موارد مربوط به ساختار وب سایت از لحاظ طراحی و کد نویسی را شامل می‌شود. مانند افزایش سرعت سایت‚ طراحی واکنش گرا‚ نصب SSL و موراد این چنینی که نیاز تکرار مجدد ندارند.

موارد موثر در سئو سایت فروشگاهی

در ادامه به برخی فاکتورهای مهم و ضروری برای بهبود سئو فروشگاه اینترنتی و افزایش رتبه آن‌ها در نتایج گوگل اشاره خواهیم کرد.

آنالیز عبارات کلیدی

تحقیق درباره عبارات کلیدی هدف یک بخش بسیار مهم در سئو کردن وب سایت است. به این دلیل که اگر شما وب سایت خود را روی عباراتی سئو کنید که ورودی زیادی ندارد, هزینه و زمان خود را به هدر داده‌اید. پس در ابتدای کار آنالیز عبارات کلیدی و پیدا کردن عبارات کلیدی هدف بسیار مهم است. چون عبارات کلیدی هدف شما را به سادگی به مشتریان هدف می‌رساند. اما چگونه این عبارات کلیدی را پیدا کنیم؟ تحلیل رقبا یکی از بهترین روش‌ها برای یافتن کلمات کلیدی هدف است. شما با بررسی و آنالیز چند وب سایت رقیب و توجه به دسته بند‌ی‌ها, عناوین موجود در صفحات محصولات و محتواها, URL صفحات می‌توانید عبارات کلیدی مهم را بیابید.

استفاده از پیشنهادات گوگل و استفاده از ابزارهایی که در این زمینه وجود دارد نیز از روش‌های کاربردی برای این کار هستند. در زمان آنالیز عبارات کلیدی, نتایج شما باید شامل لیستی از عبارات کلیدی اصلی, عبارات کلیدی طولانی و عبارات کلیدی LSI تهیه کنید. در ادامه به برخی از ابزارهای پر کاربرد در زمینه یافتن عبارات کلیدی هدف برای وب سایت‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • Google keyword planner
  • Moz Keyword Explorer
  • KeywordTool
  • Google Trends
  • ubersuggest
  • frog screaming

آنالیز رقبا

مرحله آنالیز رقبا در بهبود سئو سایت فروشگاهی باعث می‌شود که راحت‌تر بتوانید رقبای خود را در صفحه نتایج گوگل پشت سر بگذارید. زحمات و هزینه شما برای سئو سایت فروشگاهی بدون تحلیل رقبا ممکن است نتیجه دلخواه شما را به همراه نداشته باشد. اما چه مواردی درباره رقبا باید مورد بررسی قرار گیرد؟ فاکتورهایی مانند تعداد و نوع بک لینک‌های دریافتی رقبا, عبارات کلیدی که رقبای شما روی آن‌ها تمرکز کرده‌اند, دسته بندی محصولات و محصولات برگزیده, عناوین صفحات محصولات باید مورد بررسی قرار گیرد و استراتژی سئو وب سایت فروشگاهی شما بر اساس آن تنظیم شود. در زمینه تحلیل و آنالیز رقبا نیز ابزارهای پر کاربردی مانند موارد زیر وجود دارد.

  • Google Search Console
  • Google Analytics
  • google trends
  • وب سایت Moz
  • Google tag Manager
  • وب سایت الکسا
  • SEMrush

تولید محتوای حرفه‌ای

شما برای جذب کاربر باید سعی کنید که محتواهای جذاب بسازید. استفاده از تصاویر جذاب, استفاده از ویدیو و هر چیزی که بتواند زمان بیشتری کاربر را در سایت نگه دارد و باعث تعامل کاربر شود روی سئو فروشگاه اینترنتی شما تاثیر مثبت دارد. به یاد داشته باشید که برای ایندکس شدن سریع‌تر مقالات و محصولات توسط گوگل باید نکات مربوط به سئو را در آن‌ها رعایت کنید. استفاده از عناوین مناسب, استفاده از عبارات کلیدی مناسب, استفاده از تصاویر, لینک سازی داخلی, چگالی مناسب عبارت کلیدی در متن و استفاده از آن در عناوین و خصوصت Alt تصاویر برخی از فاکتورهایی است که باید آن‌ها را در محتواهای خود رعایت کنید. می‌توانید در وب سایت فروشگاهی خود مقالات مفیدی درباره بررسی و معرفی کامل محصولات خود داشته باشید و فاکتورهای سئو داخلی وب سایت را در آن‌ها پیاده سازی کنید.

دیگر موارد ضروری در سئو فروشگاه اینترنتی

  • ایجاد بک لینک داخلی و خارجی برای سایت فروشگاهی
  • استفاده از بازاریابی دیجیتالی
  • پیدا کردن خطاها و مشکلات سایت و رفع کردن آن‌ها
  • بهینه سازی سرعت بارگزاری سایت
  • بهینه سازی صفحه اول وب سایت فروشگاهی
  • بهینه سازی صفحات محصول
  • بهینه سازی ساختار وب سایت
  • سئو دسته بندی‌ها
  • استفاده از سئو محلی در کسب و کارهای کوچک

 

گام‌هایی که در رونیکا برمی‌داریم:

  • تحلیل و آنالیز وب سایت 
  • بررسی رقبا و سنجش عملکرد کسب و کار شما
  • بررسی امکانات مورد نیاز کسب و کار
  • طراحی و کدنویسی انعطاف پذیر نسبت به تغییرات مورد نیاز شما
  •  مشاوره در خصوص خرید هاست و دامنه
  • ارائه گواهینامه امنیت سایت
  • طراح منحصر به فرد و قالب اختصاصی
  •                بهینه سازی وب سایت
  • تولید محتوا

 اگر می‌خواهید در نتایج گوگل بدرخشید گام‌های درست بردارید. برای دریافت نقشه راه کسب و کار اینترنتی با مشاوران رونیکا تماس بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *