تولید محتوا یکی از اصول بسیار مهم در جذب کاربر و افزایش بازدید کننده است. جلب اعتماد کاربران و همچنین افزایش فروش نیز وابسته به همین امر محتوا سازی میباشد. فعالیت در بسترهای مختلف مانند وب سایتها, وبلاگ ها, شبکههای اجتماعی و ... با تولید محتوا امکان پذیر است. در صورتی که شما در این بسترها فعالیت نداشته باشید و تولید محتوای مفید نکنید کاربران هدف به شما دسترسی پیدا نمیکنند و در نتیجه ارتباط شما با افراد برای فروش از بین میرود. اما اولین سوالی که برای هر فردی در ابتدای کار پیش میآید این است که چگونه تولید محتوا را شروع کنیم .
همانطور که میدانید محتواها انواع مختلفی دارند و شامل تصویر, ویدئو, صدا و متن میشوند که هر یک ویژگیها و جذابیتهای خاص خود را دارد. باید با توجه به محتوایی که قصد تولید آن را دارید یکی یا حتی بیشتر از یکی از این روشها را برای تولید محتوا انتخاب کنید و از امکانات هر یک بهره ببرید. با توجه به نوع فعالیت شما در حوزههای مختلف میتوانید محتواهای مفید و منحصر بفردی را در قالب انواع مختلف محتوا تولید کرده و در دسترس کاربران خود قرار دهید. تولید محتوای ارزشمند در دراز مدت منجر به جذب کاربر شده و درصد قابل توجهی از این افراد پس از جلب اعتماد به مشتریان شما تبدیل خواهند شد.
اهمیت محتوا سازی
بازاریابی محتوایی یکی از مزایای بسیار مهم برای تولید محتوا است. شما توسط بازاریابی محتوایی کاربران خود را برای استفاده از محصولات و یا خدمات خود قانع میکنید. این کار را باید با ارائه توضیحات کامل از محصولا و یا خدمات انجام دهید و کیفیت کار خود را به صورت کامل شرح دهید. در حال حاضر Content Marketing یکی از روش های پر بازده برای بازاریابی به حساب میآید.
از دیگر ویژگیهای مهم در تولید محتوا میتوان به افزایش سئو سایت اشاره کرد. با لینک سازی و همچنین پیاده سازی اصول سئو در وب سایت میتوانید سایت خود را بهینه سازی کنید و با عبارات کلیدی مختلفی در نتایج ابتدایی گوگل قرار گرفته و ورودی بیشتری داشته باشید. تولید محتوای با کیفیت و جذاب و ارائه آن به صورت رایگان باعث میشود که کاربران متوجه شوند که برای آنها ارزش قائل هستید. در نتیجه پس از مدتی اعتماد کاربران شما جلب شده و از محصولات و یا خدمات شما استفاده نمایند.
چگونه تولید محتوا را شروع کنیم ؟
با توجه به ضرورت تولید محتوا برای انواع کسب و کارها و اهمیت ایجاد محتواهای مفید و کاربردی, ممکن است هر کسی در ابتدای این کار حتی با وجود دانش بالا در زمینه کاری خود ترس از تولید محتوا در آن زمینه را داشته باشد. البته که بخشی از کار تولید محتوا مانند هر کار دیگری با کسب تجربه به کیفیت بالا میرسد اما با شروع این کار و دیدن بازخوردها حتما بیشتر جذب آن خواهید شد. کیفیت کار شما به مرور زمان بهتر شده و بازخوردهای بهتری دریافت خواهید کرد و این به شما انگیزه بیشتری برای این کار خواهد داد. اما برای تولید محتواهای مفید چند نکته وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.
عبارات کلیدی مهم را پیدا کنید
هر کسی که کار تولید محتوا را انجام میدهد, بدون شک افزایش بازدید محتواها برایش از اهمیت زیادی برخوردار است. دیده نشدن محتواها توسط کاربران یکی از عواملی است که در ابتدای کار ممکن است شما را بترساند. یکی از روشها برای افزایش بازدید این است که موضوعات و عناوین جالب از نظر کاربران را بدانید. در هر حوزهای که قصد تولید محتوا در آن را داشته باشید, موضوعاتی وجود دارد که مخاطبان آنها را جستجو میکندد و به دنبال افزایش اطلاعات خود درباره آن موضوع هستند. پیشنهاد میشود که این موضوعات و عبارات کلیدی که بیشتر توسط کاربران درباره هر موضوع جستجو شده را بیایبد و لیستی از آنها تهیه کنید. تولید محتوا درباره عبارات کلیدی که بیشتر توسط کاربران جستجو شده شانس بازدید محتوای شما را افزایش میدهد. برای یافتن این عبارات کلیدی گوگل ابزارهای مفیدی مانند Google Keyword Planner , Keywordtool.Io و ... را در اختیار شما گذاشته است.
اما برای تولید محتوا فقط به موضوعاتی که از پیش تعیین کردهاید بسنده نکنید. طی انجام این کار و مطالعه و تحقیقاتی که در این زمینه انجام میدهید, با توجه به حوزه کاری خود قطعا با مطالبی مواجه میشوید که در رابطه با آنها محتواهای مفیدی در دسترس کاربران قرار نگرفته است. تولید محتوا درباره این موضوعات میتواند بسیار مورد توجه کاربران قرار بگیرد. استفاده از خلاقیت برای طرح موضوع و پیدا کردن مشکلات کاربران در زمینه کاری شما نیز میتواند ایدههای خوبی برای تولید محتوا برای شما به وجود بیاورد.
تحقیق و مطالعه در محتوا سازی
پس از پیدا کردن عبارات کلیدی و موضوعات مناسب نوبت به تولید محتوا میرسد. جذب کاربران بیشتر از طریق محتوا وابسته به تولید محتواهای مفید است. شما به عنوان تولید کننده محتوا باید بدانید که تحقیق و مطالعه در رابطه با موضوع مد نظر برای تولید محتوا امر بسیار ضروری است. هیچ کاربری با مطالعه محتواهای نادرست و کپی جذب نخواهد شد. باید برای انتشار محتواها تحقیق کنید که مطالب اشتباه و نادرست را در اختیار کاربران قرار ندهید. تا جای ممکن سعی کنید که مطالب کامل و جامع را انتشار بدهید. حتی اگر در زمینه تخصصی خود قصد تولید محتوا دارید هم توصیه میشود که پیش از این کار تحقیقاتی در این زمینه انجام دهید و حتما از عناوین جذاب برای جلب توجه کاربران استفاده کنید. برای پاسخ به این سوال که چگونه تولید محتوا را شروع کنیم باید بدانید تحقیق و مطالعه در این کار بسیار ضروری است.
تولید انواع مختلف محتوا
همانطور که میدانید جذب کاربران با یک نوع تولید محتوا شاید نتیجه دلخواه شما را به همراه نداشته باشد. مثلا همه کاربران هدف شما با تولید محتواهای متنی جذب نمیشوند. شما باید در کسب و کار خود از انواع تولید محتوا بهره ببرید تا بتوانید افراد بیشتری را جذب کنید. برخی افراد با تصاویر, برخی با متن, برخی با صدا و برخی با ویدیو بیشتر ارتباط برقرار میکنند. تولید نواع مختلف محتوا شانس بالاتری را برای جذب کاربران بیشتر به همراه خواهد داشت. میتوانید یک موصوع خاص را در نظر بگیرید و برای آن اینفوگرافیک, ویدیو, مقاله و یا پادکست تولید کنید. تلفیق انواع محتواها نیز علاوه بر جذب بازدید کننده بیشتر, کیفیت کار شما را نیز افزایش میدهد.
توجه به بستر تولید محتوا
یکی از موارد بسیار مهم برای تولید محتوا این است که متناسب با بستر مورد نظر تولید محتوا کنید. مثلا تولید محتوا در شبکههای اجتماعی با محتوا سازی در وب سایتها اصول متفاوتی دارد. شما در شبکههای اجتماعی نیز باید بدایند که در اینستاگرام مطابق اصول تولید محتوا در آن اقدام کنید و این با تولید محتوا در دیگر شبکههای اجتماعی متفاوت است. تولید محتوا در وب سایتها نیز نیازمند رعایت اصول سئو میباشد. این کار در وب سایتها باعث میشود که محتوای شما راحت تر در اختیار کاربران قرار گرفته و بازدید بیشتری داشته باشد.
آنالیز محتواهای تولید شده
به یاد داشته باشید که در زمانهای مشخص درباره محتواهای تولید شده ارزیابیهایی انجام دهید. به عنوان مثال در وب سایتها میتوانید برای انجام این ارزیابیها را درباره مدت زمان ماندگاری کاربر در صفحه, به اشتراک گذاریها, میزان تعلمل کاربران و ... انجام دهید. برای این کار گوگل ابزارهای بسیار مفیدی مانند رنگ گوگل در اختیار شما قرار داده است. بروزرسانی محتواها در بازههای زمانی مختلف نیز نشان دهنده اهمیت شما به انتقال مطالب بروز میباشد که توصیه میشود این کار را انجام دهید.
گامهایی که در رونیکا برمیداریم:
- تحلیل و آنالیز وب سایت
- بررسی رقبا و سنجش عملکرد کسب و کار شما
- بررسی امکانات مورد نیاز کسب و کار
- طراحی و کدنویسی انعطاف پذیر نسبت به تغییرات مورد نیاز شما
- مشاوره در خصوص خرید هاست و دامنه
- ارائه گواهینامه امنیت سایت
- طراح منحصر به فرد و قالب اختصاصی
- بهینه سازی وب سایت
- تولید محتوا
اگر میخواهید در نتایج گوگل بدرخشید گامهای درست بردارید. برای دریافت نقشه راه کسب و کار اینترنتی با مشاوران رونیکا تماس بگیرد.